Naturalne domowe środki zaradcze: zespół niespokojnych nóg.

Zespół niespokojnych nóg, czyli popularny syndrom zwany RLS to dolegliwość, na którą uskarża się coraz więcej osób. Trudno powiedzieć gdzie dokładnie tkwią jego przyczyny. Pewne jest jednak, że nie pozwala normalnie funkcjonować, nie wspominając o zdrowym śnie. Z naszego artykułu dowiesz się jak możesz skutecznie walczyć z tym uporczywym kłopotem.

Przede wszystkim postaw na suplementację

Każdego dnia spożywaj około 500 mg magnezu, 800 mg wapnia oraz 1000 mg potasu. Niedobór tych minerałów potęguje przebieg RLS.

Pamiętaj również o kwasie foliowym oraz witaminie B. Kwas wspomaga produkcję czerwonych krwinek. Większość informacji na temat tego schorzenia wskazuje na to, że jego prawdopodobną przyczyną jest nieprawidłowe wydalanie tlenu, z czym kwas foliowy oraz witamina B mogą się szybko uporać.

Jedz potrawy bogate w żelazo. Zaliczają się do nich wątróbka, kiełki pszenicy, fasola oraz chude mięso wołowe. Żelazo jest bogate w mioglobiny, czyli białka odpowiadające za prawidłowe magazynowanie tlenu w komórkach. Bez żelaza proces ten zostaje zaburzony a to szybko odbija się na kondycji mięśni.

Wskazane są również ćwiczenia na zespół niespokojnych nóg

Eksperci uważają, że prawidłowy plan treningowy skierowany na przeciwdziałanie objawom RLS przynosi niesamowite korzyści.

Połóż się wygodnie na łóżku i zacznij rozciągać nogi z wyciągniętymi palcami, na tyle, na ile to możliwe. Przerwij jednak kiedy zaczynasz odczuwać jakiekolwiek dolegliwości bólowe lub skurcze. Te ostatnie świadczą zwykle o niedoborze magnezu w organizmie.

Codziennie wykonaj krótki spacer stawiając szerokie kroki.

  • Zanim pójdziesz do łóżka
  • Weź relaksacyjną kąpiel
  • Schłódź stopy
  • Wykonaj terapię termiczną stosując naprzemiennie ciepłe i zimne okłady

Kiedy się przebudzisz wykonaj relaks mięśniowy. Oddychaj głęboko i spokojnie przez kilka minut a następnie napnij mięśnie stóp wytrzymując w ten sposób kilka sekund. Następnie powtórz to samo z mięśniami łydek, a na koniec również ud. To sprawi, że całe ciało powinno być odprężone na resztę dnia

.

loading...

Post Author: Ania

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *