Naturalne sposoby na PMS

Wiele kobiet boryka się z Zespołem Napięcia Przedmiesiączkowego znanego bliżej jako PMS. Na szczęście istnieje kilka naturalnych sposobów na walkę z tym syndromem.

Zespół Napięcia Przedmiesiączkowego

Niektórzy mogą nie wiedzieć czym objawia się ten syndrom. Jest to zespół typowych dolegliwości towarzyszących kobietom w okresie poprzedzającym menstruację. Objawia się bólem brzucha poniżej linii pępka, wzdęciami oraz wahaniami nastrojów i ogólnym osłabieniem. Większość kobiet stosuje w tym czasie niesteroidowe leki przeciwbólowe jako sposoby na PMS, ale niestety – na dłuższą metę przestają one być skuteczne a przy okazji prowadzą do licznych skutków ubocznych, które niestety odbijają się niekorzystnie na ogólnym funkcjonowaniu organizmu.

Sposoby na PMS

Na szczęście istnieje kilka bardziej naturalnych sposobów na walkę z PMS. Eksperci zalecają, żeby przede wszystkim zmienić swój dotychczasowy tryb życia. Przeprowadzone badania jednoznacznie dowiodły, że kobiety uprawiające sport są znacznie mniej narażone na występowanie syndromu. Regularne spacerowanie, jazda na łyżwach, karate, czy aerobik a nawet taniec brzucha pozwoli na utrzymanie lepszej kondycji. Efektem będzie obniżenie poziomu estrogenu, którego nadmiar najczęściej odpowiedzialny jest za pojawienie się dolegliwości. Warto również wiedzieć, że aktywność fizyczna wyzwala endorfiny, czyli hormony szczęścia. Odpowiadają one między innymi za rozluźnienie mięśni brzucha, co w przypadku PMS jest szczególnie istotne.

Zadbaj także o prawidłową dietę

Może wydawać się to bez znaczenia, ale odpowiednie nawyki żywieniowe również mają wpływ na dolegliwości menstruacyjne oraz te, które je poprzedzają. Eksperci zalecają, aby wyeliminować ze swojego planu żywieniowego sól, a jeśli to niemożliwe to przynajmniej ją ograniczyć. Bezwzględnie nie można sięgać po wysoce przetworzone, gotowe przekąski w puszkach. Oczywiście istnieje jeszcze kilka istotnych wskazówek, którymi warto się kierować.

  • Ogranicz spożycie alkoholu oraz kofeiny. Substancje w nich zawarte często przyczyniają się do nasilenia objawów PMS.
  • Spożywaj dużo błonnika. Pomaga to w zachowaniu prawidłowego poziomu estrogenów. Wystarczy, że będziesz regularnie sięgać po jęczmień, owies, pełnoziarniste pieczywo, fasolę i warzywa.
  • Nie jedz również słodkich przekąsek, ponieważ nagromadzony we krwi cukier na pewno nie przyczyni się do poprawy Twojego samopoczucia w okresie poprzedzającym miesiączkę.
  • Lekarze bardzo często zalecają spożywanie większej ilości wapnia. Ten minerał niweluje bóle głowy, wahania nastroju oraz skurcze mięśniowe.
  • Każdego dnia sięgnij po 800 mg magnezu. Wspólnie z wapniem minerał ten będzie kontrolował prawidłową pracę mięśni.
  • Warto również spożywać regularnie olej z wiesiołka, który zawiera szereg korzystnych składników odżywczych, w tym kwasów tłuszczowych wykazujących zdolność do zwalczania objawów PMS.

Jak widać zmiana nawyków żywieniowych może doskonale wspomóc walkę ze znienawidzonym PMS. Wystarczy tylko stosować się do powyższych zasad.

loading...

Post Author: Ania

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *