Naturalne środki domowe na „sztywną łydkę” – kontuzje biegaczy

Bieganie jest coraz modniejsze wśród osób żyjących aktywnie, ale bieganie to również liczne kontuzje biegaczy. To przyjemny i stosunkowo tani sport, który daje organizmowi liczne korzyści. Niestety, regularne treningi mogą powodować liczne dolegliwości typowe dla biegaczy. Jedną z nich jest syndrom zwany „sztywną łydką”.

Kontuzje biegaczy

Biegając regularnie kładziesz duży nacisk na łydkę. Ciśnienie, które się tam wytwarza podrażnia mięśnie, ścięgna i więzadła powodując ból oraz dyskomfort.

Co możesz zrobić, aby skutecznie zwalczyć problem?

Sposobów naprawdę jest wiele. Przede wszystkim jednak sięgnij po lód. Jego właściwości chłodzące obniżą nieco obrzęk. Zamiast niego można zastosować mrożone warzywa.

Raz na jakiś czas ogrzewaj mięśnie. W ten sposób szybciej pozbędziesz się stanu zapalnego. Pamiętaj również o regularnych ćwiczeniach. Nie mogą być jednak zbyt intensywne. Usiądź wygodnie i lekko zegnij nogi w kolanach wykonując łydką delikatne ruchy.

Inne ćwiczenia są równie korzystne. Usiądź wygodnie na krześle i chwyć dłońmi jedną stopę. Pociągnij palcami nogę w kierunku pięty.

Przez jakiś czas przestań biegać, aby nie wywierać na stopę jeszcze większego nacisku. W przeciwnym razie dolegliwości będą się pogłębiać.

loading...

Post Author: Ania

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *